Pratik Bilgiler

Otel Bulma
Otel bulmak icin Agoda'nin avantajli fiyatlarina goz atmanizi tavsiye ediyorum.


Dubrovnik / Saraybosna Araç Kiralama
Eğer benim size önerdiğim tur planını yapacaksanız gezinize Saraybosna'dan araç kiralayarak başlamanız gerekiyor. Bu durumda, özellikle yoğun sezonlarda, en az 2 hafta önceden Sixt, EuropeCar, Hertz(biraz pahalı) ya da Budget'tan araç bakabilirsiniz. Lokal araç kiralama firmalarının telefonları için buraya tıklayabilirsiniz. Buradan sonra rent-a-car seçeneğine tıklarsanız yerel firmalara da ulaşabilirsiniz. 
Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta kiralamadan önce aracın  sınır geçme belgelerinin olup olmadığını sormak. Genelde olmasına rağmen, bazı düşük fiyatlı araçlarda olmayabiliyor. Daha sonra sınırda problem yaşamayın.
Oradaki Türk Derneği başkanı ve Türkiye'de doğmuş ancak Türkçe bilmeyen Hakan'dan da araç kiralayabilirsiniz. Kendisi sanırım bize Bosna'daki son aracı buldu. Gayet ve güvenilir bir kişi. Aradığınızda benim(Gezi rehberi yazarı Ongun diye bahsederseniz hatırlayacaktır) yönlendirdiğimi söylerseniz ufak bir indirim de alabilirsiniz. 
Numarası: +387 61137700
Bu arada benzin fiyatları 2010 itibarı ile Türkiye'nin yarısı civarında idi. 
Araç farlarınızın hep açık olması gerekiyor ve şehir içi 50 limitine mutlaka uyun çünkü gizli radar kameraları mevcut.


Otobüsler
Otobüs, araç kiralamayacaksanız mecburen kullanacağınız araç çünkü demiryolu bazı noktalarda ya hiç yok ya da olan yerlerde de sık seferler mevcut değil. Ancak otobüslerin de her zaman iyi olmadığı söyleniyor. İyi bir otobüse denk gelebileceğiniz gibi, klimasız ve eski bir otobüse denk gelirseniz yolculuğunuz sıkıntıya girebilir. Bence yine en iyi çözüm araba kiralamak.




Farklı Tur Planları
Hırvatistan ve Bosna Hersek turunda gezirehber.in 'de önerilen yoldan gitmeyebilirsiniz. Mesela sadece Hırvatistan yapacaksanız, direk olarak Zagreb'e uçabilirsiniz. Buradan kiralayacağınız bir araç ile yine deniz kenarı şehirlerinden biri olan Split'e yaklaşık 4 saatte otobandan ulaşabilirsiniz. Bu noktadan sahil yolu ile yine 4 saatte Dubrovnik'e ve sonrasında da Hvar yazısında anlatıldığı alternatiflerden birini kullanarak Hvar'a geçiş yapabilirsiniz.


Bazı firmaların direk Dubrovnik uçuşu da oluyor. Bunları da kullanmanız işinizi kolaylaştırabilir ama bence oraya gitmişken ya Split'ten ya Saraybosna'dan gelerek bu noktaları da görmenizde fayda var. Sadece Dubrovnik ile kalmayın.

10 yorum:

  1. detaylı bir yazı olmuş, bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bizim Rota şöyle oldu
    Saraybosna - 1 gun
    Jablenica-kuzu
    Mostar-gezi
    Dubrovnik - 2 gece 3 gun
    Hvar - 2 gece 3 gun (1 gun daha fazla olmaliydi!)
    Split - 1 gece (1den sonra icecek bar bulamadik!)
    Zadar - gezi (gereksiz)
    Plitvice - 1 gun
    Zagrep - 1 gece

    Şu anki tecrubeme dayanarak yeniden rota yapacak olsam şu sekilde yapardim;

    Zagrep - 1 gun
    Plitvice - 1 gun
    Hvar - min. 3 gun
    Dubrovnik - 2 gun
    Mostar ustunden Saraybosna - 1 gun

    YanıtlaSil
  3. Bu arada biz 6 kisi gittik. Gitmeden once araba isini cok arastirdik. En son Hakan'i aradik ve bize 9 kisilik 2010 model 20bin km. de on numara bir araba verdi. Diger yerlere gore fiyati cok iyiydi.

    Yalniz Pazarlik yapmayi ihmal etmeyin! Bundan sonra aradiginizda benim adimi da verebilirsiniz:)

    YanıtlaSil
  4. Herşey iyi güzel de hangi ayda yapıldı bu gezi? Bir de zamanı bilseydik.

    YanıtlaSil
  5. firsez, bu gezi planının yaklaşık olarak maliyeti nedir?

    YanıtlaSil
  6. araç kiralama fiyatlarını da belirteydiniz (hem yazar hem yorumcular) iyi olacaktı fikir açısından..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, araç kiralarken uluslararası ehliyet gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uluslararası ehliyet gerekmiyor. Latin alfabesi olan ingilizce yazıda olan ehliyet yeterli yani bizim ehliyetlerde sorun yok.

      Sil
  8. Merhaba,
    Zagreb'ten Dubrovnike araçla gezmeyi planlıyoruz. yanlızca haritaya bakıyorumda dubrovnik merkeze giderken bosna hersek e giriyoruz? yani arada bir sınır var haritada.

    YanıtlaSil
  9. budget saraybosna havalimanı ofisinde kötü bir araç kiralam tecrübem oldu. İki kızkardeşle muhatap oldum. Ön ödemeli internetten aldım ful depo istedim telefon ettim gidişimden önce full vermiyoruz ama size full veririz dedi telefondaki bayan bende sözleşme öyle zaten full teslim dedim neyse. Havalimanına vardıl giriş üst kattalar yani diğerleriyle yan yana değil information desk e sorup buldum. Çıktım telde konuştuğum bayanın kardeşi hayır full değil yarım depo dedi o nasıl olacak dedim dert etmeyin ben buraya teslimat sıfır depo yazdım bakın geldiğinizde ben yardım ederim dedim. Bu bir geri geldim bana !/4 arabayı getirdiğim için ceza kesmeye kalktı bu sefer başka bir bayan bu telde konuştuğum sonra makbuzsuz vesaire rüşvet gibi bir parayla kurtuldum. Araçtaki çakmak çalışmıyordu teli şarj edemedik yolda. Teslmatta sordum hmm evet bir müşteri kırmış dedi nasıl yani bilmiyormuydunuz dedim biliyordum dedi rahatça. Frenler tam tutmuyordu baya sıkıntı yaşadım arabanın her yerinden ses gelyordu zaten. Arabayı 1.5 saat önceden teslim ettim otoparkda hemen yanımda bu iki kardeş bitti birden hemen gidin check ini yapın gibi askeri bir sisteme girdiler hatta bağırmana gerek yok tamam anladım demek zorunda kaldım. 3 üncü salvo geldi git bekle dedi 45 dk sonra geldi (uçağın kalkış saatini biliyor) arabada hasar var küçük bir şey sol altta yeni al resmi dedi. Arabaya bakalım dedim arabayı gönderdim resmi burda dedi. Dedim arabanın her yerinden ses geliyordu fark etmeden altını vurmuş olabilirim kaza sigortam varya dedim polis raporu tutturman lazımdı dedi. Zaten birşey tutmaz bu sen bin git biz sana 2 güne maille bilgi veriririz dedi. 3 gün geçti telefon ettim tamam yarın dedi. 4. gün mail attım 30 dk sonra boşnakça fatura yolladı Banja Lukaya tamire gitmiş gibi tam 80 euro tamir çıkarmış bana. Banja luka 4 saat mesafe bu arada. Telefon ettim fatura bu yapcak bir şey yok derler ödedik ve kurtulduk sonunda. Aman dikkat edin derim bu arada tamir firmasıda banja luka daki kendilerinin olduğu belli.

    YanıtlaSil